CHIPTUNING TUNING BIAŁYSTOK dpf turbobenzyna turbodiesel

CHIPTUNING – CO TO JEST?

 

 

CHIPTUNING – profesjonalna modyfikacja – indywidualne strojenie sterowników samochodowych. Pozwala na BEZPIECZNE wykorzystanie rezerw mocy i momentu obrotowego w autach użytkowanych na codzień oraz wystrojenie nietypowych setupów mechanicznych.

 

NIE WGRYWAMY „GOTOWCÓW” KUPIONYCH W INTERNECIE TAK JAK ROBI TO KONKURENCJA!

MODYFIKACJE SĄ PRZEPROWADZANE NA MIEJSCU PRZY UŻYCIU PROFESJONALNYCH ZEWNĘTRZNYCH URZĄDZEŃ MONITORUJĄCYCH PRACĘ SILNIKA ORAZ URZĄDZEŃ DIAGNOSTYCZNYCH I HAMOWNI.

 

  • STROIMY TAKŻE NIETYPOWE SETUPY MECHANICZNE DO SPORTU
  • NA ŻYCZENIE WYŁĄCZAMY CAŁKOWICIE NIEKTÓRE BŁĘDY KOMPUTERA W AUTACH NIESPRAWNYCH LUB PO SWAPIE
  • WYŁĄCZANIE I DIAGNOSTYKA FILTRÓW FAP DPF
  • ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY WARSZTATY MECHANICZNE I DEALERÓW SAMOCHODOWYCH – ATRAKCYJNE CENY I WSPARCIE TECHNICZNE
  • INNE USŁUGI – PROSZĘ PYTAĆ

Wbrew stereotypom, dzięki wzrostowi elastyczności często zauważalny jest również spadek spalania przy spokojnym użytkowaniu auta! Auto poddane takiej modyfikacji staje się bardzo przyjemne w prowadzeniu, umożliwia bardziej komfortowe i bezpieczne wyprzedzanie i podróżowanie z rodziną na pokładzie, nie wspominając już o tym, że po poważniejszych modyfikacjach i wymianie osprzętu auta stają się dużo szybsze od 0 do 100kmh i na ćwierć mili.

Profesjonalnie wykonana usługa chiptuningu nie powoduje większej awaryjności pojazdu. Zawdzięcza się to indywidualnemu podejściu do każdego modyfikowanego auta.

Jesteśmy pierwszą firmą na podlaskim rynku – mamy wieloletnie doświadczenie i ciągle rozwijamy naszą ofertę!

 

CHIPTUNING – JAK TO SIĘ ROBI? – PROFESJONALNE, ORYGINALNE URZĄDZENIA

 

 

 

Przed modyfikacją wykonywana jest diagnostyka komputerowa oraz pomiar mocy i momentu na hamowni aby wstępnie oszacować stan pojazdu.

Nie modyfikuje się niesprawnych aut! Jeżeli stan techniczny pojazdu jest zadowalający zgrywane jest oryginalne oprogramowanie sterujące pracą silnika.

W zależności od rocznika auta i sterownika silnika, można to robić na różne sposoby: w starszych pojazdach poprzez fizyczne wylutowanie pamięci, natomiast w nowszych poprzez złącze diagnostyczne OBD2 przy pomocy urządzenia MPPS (oryginał od producenta, nie klon z allegro!), Alientech KessV2 (EDC15, ME7.5 itp.) lub przez bezpośredni odczyt ze sterownika silnika przy pomocy urządzenia BDM100 firmy EVC (EDC16) lub Tricore bootloader Aliantechu do sterowników EDC17 MED17 itp.

Po zgraniu zawartość sterownika jest obrabiana przy pomocy specjalistycznego oprogramowania Winols firmy EVC.

Podczas strojenia skomplikowanych setupów do sportu korzystamy z emulatora OLS300 firmy EVC, pozwala on na zmiany w czasie rzeczywistym tzw. Live map ping aby dostroić wszystko idealnie do osprzętu mechanicznego. Oczywiście cały czas kontrolujemy skład mieszanki zewnętrzną sondą AFR firmy Innovate oraz spalanie stukowe przy pomocy knock detektora Phormula. Oprócz tego używamy też różne urządzenia diagnostyczne, między innymi VCDS Adako lub Launch X431.

 

NA CO UWAŻAĆ? JAKIE SĄ ZAGROŻENIA?

 

 

PROSZĘ UWAZAĆ NA "GOTOWE" PROGRAMY Z AUKCJI INTERNETOWYCH I OD TUNERÓW NIEWIADOMEGO POCHODZENIA! SPYTAJ CZY CZŁOWIEK KTÓRY MA MODYFIKOWAĆ TWÓJ SAMOCHÓD ROBI TO SAM ORAZ CZY WIE DOKŁADNIE O WSZYSTKICH ZMIANACH JAKIE SĄ PRZEPROWADZONE W PROGRAMIE STERUJĄCYM.

Coś takiego jak "gotowiec" do danego typu silnika/sterownika NIE ISTNIEJE!

Każda modyfikacja musi być dostosowana do stanu technicznego auta oraz osprzętu silnika.

Z tego też powodu po wgraniu zmodyfikowanego programu przeprowadzana jest ponowna diagnostyka oraz pomiary na hamowni i program jest ponownie modyfikowany i dopracowywany aż do skutku aby uzyskać zadowalające – bezpieczne parametry.

Coś takiego jest niemożliwe do wykonania podczas kupna "gotowca" przez internet lub przy niefachowym wykonywaniu usługi – często po takiej modyfikacji turbosprężarka nie jest poprawnie opanowana i wgrany jest program którego efektem jest zbyt wysoki i nagły przyrost momentu obrotowego w niskich partiach obrotów – powoduje to znaczne obciążenie sprzegła, układu napędowego jak i samego silnika – JEST TO PRZYKŁAD ZŁEJ MODYFIKACJI!

Poprawnie wykonana modyfikacja powinna zapewniać w miarę możliwości osprzętu płynny przyrost i gładki przebieg momentu obrotowego.

Z tego powodu jeżeli ktoś chce się cieszyć niezawodnością należy oddać auto w ręce ludzi dysponujących odpowiednią wiedzą, profesjonalnym sprzętem oraz wieloletnim doświadczeniem.

– ZAPRASZAM – wystawiam faktury VAT dla firm

Jeżeli jesteś z innego regionu Polski i potrzebujesz dobrego fachowca w swojej okolicy – proszę pytać, znam kilka firm godnych polecenia.

 

WYŁĄCZANIE FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH DPF

W ofercie mamy również diagnostykę filtów cząstek stałych FAP DPF jak również kompleksowe wyłączanie – filtr jest wycinany mechanicznie natomiast w oprogramowaniu jest wyłączana jego obsługa. Jeżeli masz porblem z filtrem DPF na terenie województwa podlaskiego – Białystok – zadzwoń